søndag den 20. maj 2012

Mesquita Muçulmana

Her i Foz har vi rigtig mange muslimer, ved faktisk ikke lige hvorfor, det må jeg få spurgt om. I hvert fald, har vi så mange muslimer, at vi også har en moske (og et buddistisk tempel, som jeg virkelig ikke ved hvorfor er der), som Juan, Josi og jeg impulsivt besluttede os for at besøge i fredags.



Vi mødte en skoleklasse fra Cascavel (by på størrelse med Foz, 2½ time herfra), som vi snakkede lidt med imens vi ventede på at vi kunne komme ind i moskeen, og de endte med alle sammen at ville have et billede med os, haha! 

Inde i moskeen skulle pigerne bære tørklæde, vi skulle alle sammen have skoene af, og Juan måtte pænt sætte sig over til de andre drenge, for drenge og piger måtte ikke sidde sammen. Inde i moskeen fik vi nogen ting at vide om islam , og bl.a. hvorfor at de skal bede 5 gang om dagen og bruger tørklæde. Interessant, men jeg må indrømme at jeg ikke har planer om at konvertere til islam. Bare de der tørklæder afskrækker mig da helt! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar