lørdag den 19. november 2011

Ebaa ...

Well, det går ikke så godt med at blogge for tiden.. Og det er altså ikke fordi, at jeg ikke har noget at skrive om, tværtimod. Men don't worry, jeg har det strålende.

Hvis jeg skulle skrive en detaljeret beskrivelse af hvad jeg har lavet siden sidst, så ville det blive pænt langt (ehhm, det bliver det nok alligevel), men her kommer en kort opsummering.
  • Marta sov hos mig nogen dage, fordi hendes familie skulle til begravelse. Derfor skulle der selvfølgelig ske noget sjovt. Derfor stod vi op kl. 05, for at smutte i poolen inden skole.
  • Der er kommet julepynt alle vegne. Det er en sjov oplevelse, at gå rundt i 30 graders varme, og se på julepynt. 
  • Jeg har fået fødselsdagsgaver fra Danmark.
  • Jeg har spist flere klejner, til videoaften hos min veninde Iza. Denne gang var de små, helt som farmors. 
  • Gennemført mit 5km løb. Puuh, det var hårdt, med alle de bakker og min dårlige form.. Det næste venter allerede d. 3. december, jeg er gået i træning, og løb 28 min i 30 graders varme i går... Det var varmt. 
  • Min søster Thais er taget til Curitiba, for at lave vestibular. Jeg savner hende. :(( Tør ikke tænke på, at hun højst sandsynligt flytter derhen permanent, hvis hun altså består. 
  • Været på tur med Rotary. I anledning af, at der er en stor Rotary konference her i Brasilien, havde vores distrikt besøg af nogen Chairmen fra Europa. De skulle imponeres og opvartes, og vi udvekslingsstudenter i Foz blev inviteret med rundt. Så jeg har spist på lækker restaurant, været i Parque das Aves igen samt besøgt et af byens bedste/dyreste konditorier. Ikke dårligt. 
  • Set koreanske pærer i supermarkedet. 
  • Bagt gulerodsboller med havregryn, som afveksling fra det brasilianske papbrød. Det var lækkert, omend bagepapiret ikke virkede, og bollerne sad fast, så vi blev nødt til at skære dem af.
  • Været i Argentina. Der var egentlig ret hyggeligt, bare virkelig ærgeligt, at spansk er sådan et grimt sprog. (Som min første værtsbror sagde: "Det er grimmere end tyrkisk!")
  • Set en virkelig uhyggelig film, hvor jeg brugte halvdelen af tiden på at sige, at jeg ville ønske, at jeg aldrig var gået med til at se den. 
  • Er gået på kur. Egentlig ikke fordi, at jeg er blevet tyk, men det bliver jeg, hvis jeg bliver ved med at spise alle min maids kager. Og jeg skal i bikini en måned i januar.
  • Været på tur i centeret, for at få så mange gratis ting som muligt.. Det var faktisk ret mange.. 
  • Spist mere churrasco. 
  • Er begyndt at tage bussen, wuhuu! (Welcome back, freedom!)
  • Har (omend uofficielt) fået sommerferie!


















Det var alligevel mange billeder. Jeg hygger mig.

Vi blogges, nu hvor jeg har ferie, burde det kunne lade sig gøre, at holde jer lidt mere opdateret.

Beijossss 

3 kommentarer:

  1. Vi bliver helt lækker sultne af at se alt dit slik :)

    Farmor, Farfar og Johan

    SvarSlet
  2. "alt dit slik" - altså, jeg har kun spist et stykke pålægschokolade so far... Det skal rationeres, godt og grundigt! Måske med undtagelse af julekalenderen, som der jo ikke er så meget ved, efter d. 24 december ... :):)

    SvarSlet
  3. Marjun Guldborg Aakjær29. november 2011 kl. 20.57

    SPANSKT (+ svenskt) er tað penasta málið her í heiminum!!! :=)

    SvarSlet