torsdag den 8. september 2011

Når billeder sige mere end ord :)

...eller når jeg er for doven til at finde på en god titel.. ;)

Dette indlæg skulle have været et velformuleret indlæg, om min første måned i Brasilien, men det bliver det ikke. For jeg ved ikke, hvor jeg vil hen med det jeg skriver.

Men jeg har det godt (det meste af tiden). Og det går godt med sproget. "Ela endente bastante", hører jeg (stolt) folk sige om mig. Om en måned siger de forhåbenlig: "Ela fala bastante". For en ting er at forstå meningen i sætninger, og forstå ordene når man hører dem, en anden ting er at huske dem, at sætte dem rigtigt sammen og ikke mindst bøje dem rigtigt.

Men når det nu ikke bliver til mere tekst, så får i nogle billeder i stedet.




Forresten, tror jeg, at jeg har fundet årsagen til mine kvaler - kulturchok. Jeg mindedes pludseligt, at vi for noget tid siden fik en mail fra Rotary, vedrørende kulturchok, og fluks tændtes computeren, og der blev læst intenst. Selvom det muligvis lyder underligt, så har det faktisk hjulpet en hel del at vide, hvad der var galt, og at det er meget normalt.. Hvis I skulle være interesserede i at læse artiklen, kan den findes her: http://rotary-yep.dk/LinkClick.aspx?fileticket=o_wx0cwFzQk%3d&tabid=774&mid=1715&language=da-DK

Men ja, jeg har det godt igen

Bjs

1 kommentar:

  1. Hej, suuuuper fed blog! Virkelig, jeg skal måske også et år til Frankrig :)
    Har lige fået en ny blog, og den mangler nogen læsere!
    Er fast læser på din, vil du blive på min? :)
    www.ninapratt.blogspot.com

    SvarSlet