mandag den 12. december 2011

Børnefødselsdag


















Så var jeg til min første børnefødselsdag, og jeg skal da lige love for, at det er big deal. Denne, var en helt almindelig 2 års fødselsdag..

Jeg var der, sammen med hende som ejer mit fitness center. Hun har selv en søn på 2 år, og fortalte, at det er helt normalt med et tema, hun havde fx haft Svampebob som tema til Bernardo's (sønnen) 1 års fødselsdag og "Biler" (filmen) til hans 2 års. Temaet her var cirkus, efter hendes yndlingstegneserie (som selvfølgelig kørte på 4 forskellige tv'er)

Synes i grunden, at det hele var utrolig overdrevet. En kæmpe kage, hvor kun en 1/4 (hvis så meget) blev spist + en hel masse cupcakes + et helt bord med brigadeiro og ulækker konfekt + vandflasker, med billede af fødselaren og teksten "Agua da Clarinha" (Den lille Claras vand) + små rør med smarties, igen med billede af fødselaren uden på + kandiserede æbler + salgadinhos + "klovnekurve" fyldt med slikkepinde, en slags popcorn, og andet slik.
Derudover var der tjenere, som gik rundt med drikkevarer og en fotograf som sørgede for, at det hele blev foreviget. I et tilstødende lokale var der legeland, hvor børnene fik det meste af tiden til at gå. Barnet er 2 år, husker nok ikke specielt meget af hvad der egentlig skete...

Egentlig endte jeg også med at blive lidt forarget. Festen startede kl. 19 (ankom dog først ved 20-21 tiden, klassisk brasiliansk), og vi forlod den ved 23-tiden, hvilket jeg synes er overdrevet sent, for en børnefødselsdag. Derudover var der mange af de voksne som endte med at blive små-fulde. Helt ærligt, det er en børnefødselsdag.

Det hele virkede meget iscenesat (det var det jo også), og jeg må indrømme, at jeg virkelig foretrækker en dansk fødselsdag (eller en fødselsdag som min), selvom det var en oplevelse!

I må undskylde at det blev lidt langt, men det gjorde virkelig indtryk!


1 kommentar:

  1. Det ser ud til at have været en fantastisk børnefødselsdag, sikke mange fine billeder :-)

    SvarSlet