onsdag den 14. december 2011

Jul, sådan næsten da.

I dag bagte jeg julekager; vaniljekranse (farmor, det er din opskrift, mere eller mindre), jødekager og så lige 2 finskbrød, til ære for Thais (min søster), som var på udveksling i Finland sidste år (åbenbart er finskbrød ikke finsk, hun har i hvert fald aldrig spist det).
 
Er faktisk ret stolt over min evne til at bage efter skøn, for vi har ingen former for måleenheder herhjemme, hverken vægt eller dl mål, men alligevel, blev det hele lækkert. Selvom vaniljekransene godt kunne bruge lidt mere vanilje, brasiliansk vaniljesukker er underligt, det smager næsten ikke af vanilje! Og så blev mandlerne måske lidt grove, men det skylder min dovenskab (blev nødt til at hakke dem i hånden..)
Kagerne blev spist til aftensmad (!?!), sammen med noget mere kage (en brasiliansk julekage), ost og pølse. Interessant kombi, må jeg sige.. Nå, men i hvert fald var der ikke andet end et par jødekager tilbage, så jeg tolker det som, at de kunne lide dem (+ deres kommentarer, som "Parabéns Anna, é muito bom! Tenho de apprender, blablabla"

Well, desværre er det jo så ikke så godt for mig og Thais, eftersom vi begge er gået i gang med diet (eller, intentionen er der), for ja, jeg har taget på (altså, don't worry, mit tøj er ikke blevet for lille eller noget, men har taget 1-2 kg på. Min maid laver godt mad, og frisk juice er altså svært at modstå. Og brigadeiro... ) Nå, men de skal altså væk inden nordøst, og min selvdiciplin kommer virkelig på prøve, for mit fitness center lukker i næste uge (pga. sommerferie), og så skal jeg altså sjippe mine kilo af... Nå what ever, det er vel ikke så spændende for jer.. (Men det siges, at jo mere du tager på, jo bedre har dit ophold været.. Og kan da også konkludere, at jeg i min første familie tabte mig, hvor jeg her har taget på, og eftersom jeg har det meget bedre her, ja så må der være noget om sagen.) Men what ever, det var et sidespring.


Konklusionen må derfor være: 
BRASILIANERE ELSKER DANSK MAD, LIGE MED UNDTAGELSE AF LAKRIDS

Abraco e beijos, tudo de bom pra vcs!

Opdatering: Resten af kagerne blev spist til morgenmad. Velkommen til Brasilien!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar