fredag den 19. august 2011

Hverdag..

De sidste to dage har vejret været alt andet end dejligt, vi har haft regn, lyn og torden.. :( Men okay, det er jo også vinter hernede..

Jeg har ikke rigtig fortalt jer om, hvordan min dagligdag ser ud - den afviger nemlig ret meget fra den jeg havde før jeg tog afsted.

Mit vækkeur ringer kl. 06.00, hvorefter jeg altid får en mindre krise over at skulle op så tideligt, og beslutter mig for at sove 10 min. længere (ups..).. Herefter kaster jeg min skoleuniforms-t-shirt over hovedet, sluger lidt morgnemad, kaster et blik i spejlet (ender af en eller anden grund altid med at blive 10-15 min., tsk..) og pakker min taske, inden jeg kl. 06.45 løber (jeps, jeg løber, for det er monster koldt om morgnen, 15 grader vil jeg tro) ud i skolebussen..

Kl. 07.10 ankommer jeg til min skole - Colegio Vincentino Sao Jose, en katolsk skole. Undervisningen starter kl. 07.30 de fleste dage (onsdag kl. 07.10, fordi vi har 6 lektioner).

I timerne laver jeg ikke det store.. De første par dage var jeg meget ihærdig, slog ord op non-stop og læste i min portugisisk/engelske disneybog (er endda blevet færdig med den), meen, det holder man jo ikke til i længden, så nu snakker jeg mest bare med mine venner, læser i den bog, som jeg købte i lufthavnen, skriver dagbog, tager billeder, tygger tyggegummi - med undtagelse af grammatik og matematik (har ikke haft engelsk endnu), hvor jeg laver det samme som alle de andre  (på trods af, at det er meega svært! - mere om det i et andet indlæg..)

Skolen slutter heldigvis kl. 12.00 (undtagen tirsdag, hvor vi er i skole helt til kl. 17.45!!!) Når jeg har fri tager jeg hjem, og spiser frokost med min familie (frokost er hovedmåltidet).

Om eftermiddagen har jeg lavet alt muligt.. I dag var jeg til manicure (har virkelig pæne negle nu, haha), i går var jeg hos en anden udvekslingsstudent, jeg har været i Fitness Center et par gange, jeg har været ude at købe ind med min mor- med andre ord, nogle ret almindelige ting.. :)

Om aftnen er jeg typisk på computeren og tjekker min mail, hvorefter jeg smutter i seng kl. 21.00, for at være klar til en ny dag..

Intet indlæg uden billeder (tsk...), så jeg slutter lige med et par random billeder fra de sidste par dage.. :)

Noget cool tyggegummi

Mig í skolen i går

Regn.. :(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar