fredag den 12. august 2011

A primeira semana....

Jeps, jeg har været her i en uge.. Og der er sket såå meget...

1. Jeg er startet i skole.. :-) Det er virkelig sjovt.. Alle er virkelig søde, og den første dag ville de alle sammen være sammen med mig, og jeg har nærmest heltestatus, fordi jeg har lyst hår og blå øjne.. I går kom der 2 piger hen og sagde til mig: "Hej, vi vil gerne være venner med dig" ..  Det er såå sjovt.. Selve undervisningen forstår jeg ikke rigtig (læs: SLET IKKE), men det er meget sjovt alligevel.. Eleverne snakker vildt meget indbyrdes, og læreren gør ikke noget ved det..

To af mine venner, Kaio og Jordana
Jeps, vi sidder på rækker, og bordene og stolene er et møbel.. De hænger sammen..
 2. Sproget går bedre og bedre, som i også kan se på min titel.. Jeg forstår stadig meget lidt af hvad de siger når de snakker indbyrdes, men det hjælper.. Jeg prøver og prøver, og har sagt til min søster, at hun ikke skal snakke engelsk til mig længere, så jeg kan lære det hurtigere, og jeg forstår for de meste hvad min mor siger til min, for hun er rigtig god til at snakke langsomt :-)

3. Jeg har været uden for huset.. ALENE! Jeg gik i supermarkedet (ca. 10 min, hvis du går langsomt som jeg gjorde) for at købe tandpasta osv., og det var helt vildt rart at være alene, ikke afhænging af min søster eller min mor! Min søster har dog formået at forskrække mig lidt, da hun spurgte, om der også var bander i shoppingcentrene i Danmark... :S

4. Jeg har været til et Rotary møde.. Jeg skulle sige lidt om mig selv (blev virkelig dårligt, da jeg fik det at vide, lige inden jeg skulle sige noget), og min søster måtte agere tolk, fordi der ikke var nogen af dem, som forstår engelsk.. Haha.. I starten var der en hel masse formelt, og jeg forstod zero, men til sidst var der mad... God mad! Masser af salat!
Min tallerken


Mig (jeg havde fluks skiftet fra min noget ucharmerende skoleuniforms t-shirt og de uudholdelige lange bukser, til noget mere passende/behageligt)
Der er ingen i min rotary club som snakker engelsk, så det er lidt svært at finde ud af.. Det virker også lidt uorganiseret, fx. kunne jeg (for some, unknown, reason) ikke få mine lommepenge i dag.. Bem vindo ao Brasil, that's the way it works..

Resten af billederne, som jeg har taget, kan ses på linket her:
Håber I har det godt i kolde Danmark, jeg har det i hvert fald dejligt.. Og i behøver ikke at bekymre jer, det gør min familie her så rigeligt ;)
Vi ses, bjs! :*

3 kommentarer:

  1. Hej Anna
    Godt at høre at du er ved at falde godt til, men hvad er det dog din familie er så bekymret for? Er det dig? Hvilke forfærdelige ting har du dog lavet siden de er bekymret :)
    /Marten

    SvarSlet
  2. @Anna: Farmor & farfar havde forsøgt, at kommentere din blog, men det havde været for stor en udfordring. Iøvrigt er de vist blevet flittige brugere af biblioteket på Læsø - for at læse din blog.

    Har lige snakket med Christian, som heller ikke havde kunnet finde ud af at kommentere. Har givet ham lidt hjælp, så måske det lykkes for din gamle far ;)

    SvarSlet
  3. Lidt kommentar-hjælp til de, der måtte ønske det:
    Når man kommenterer, lader det til at virke bedst, hvis man under "Kommenter som" vælger "Navn/webadresse". Man kan så indtaste navn og blot lade "Webadresse" feltet stå tomt. Det virker ihvertfald for mig - og jeg tror Marten har gjort nogenlunde det samme.

    SvarSlet